Wednesday 13 November 2013

Logo Kementerian Pendidikan Malaysia - Terbaru

salam.

Kementerian Pendidikan Malaysia telah mengumumkan logo terbaru Kementerian.  Dengan itu, secara rasminya logo KPM yang digunakan sebelum ni diBATALkan.

Diharap blog ini membantu sesapa yang memerlukan logo baru Kementerian Pendidikan.  Logo baru ini dicipta setelah Kementerian Pelajaran Malaysia dan Kementerian Pengajian Tinggi bergabung menjadi satu. Selepas pengumuman penyatuan, warga KPM telah menggunakan logo Kementerian yang sedia ada dan hanya mengubah nama dari PELAJARAN ke PENDIDIKAN.

Kementerian mengambil anisiatif merekacipta logo baru supaya dapat menggambarkan penyatuan dua Kementerian yang besar menjadi satu.











sebahagian salinan emel rasmi KPM pada 6 November 2013:

2. Mesyuarat Susulan Jemaah Menteri Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) Bil. 8/2013 yang dipengerusikan oleh YAB Menteri Pendidikan Malaysia bertarikh 1 November 2013 telah bersetuju dengan cadangan logo baharu KPM seperti di Lampiran. Sehubungan dengan itu, semua Ketua Jabatan di Bahagian/ Jabatan/ Unit adalah dipohon supaya mengambil tindakan menyelaraskan papan tanda bangunan, papan tunjuk arah serta kenderaan jabatan menggunakan logo baharu tersebut seperti yang telah diarahkan oleh YBhg. Dato‘ TKSU(P) melalui surat Rujukan No. KPM.BKP.100-1/1/14 (30) bertarikh 13 Ogos 2013.

3. Kerjasama segera pihak YBhg. Tan Sri/ Dato‘ Seri/ Datuk/ Dato‘/ Datin/ Prof./ Dr./ Tuan/ Puan berhubung perkara ini amatlah dihargai.

Sekian, terima kasih.

(HAJI AB LATIF BIN IBRAHIM)
Setiausaha Bahagian
Bahagian Khidmat Pengurusan (Sektor Pengajian Tinggi)
Kementerian Pendidikan Malaysia
Tel: 03-8870 6100
Faks: 03-8870 6823
Emel: ablatif.ibrahim@moe.gov.my

No comments:

Post a Comment