Saturday 6 January 2018

Cabaran Menuruni Bukit Keluang

as-salam.

Maaflah agak lewat berkongsi cerita, terPOST dulu tanpa cerita.   Setelah kami sampai kepuncak, rehat dan posing sekejab, kami mula melangkah turun.  Pemulaan menuruni bukit agak landai dan dapat turun dengan cepat. 

Beberapa minit kemudian kami tiba di tebing yang curam. Wow .... terhenti kejab melihat sayup2 ke bawah.  Otak mula ligat berfikir, bolehkah kami turun dengan budak-budak ni ????  Nak patah balik memang taklah sebab dah jauh kami mendaki ..... !!!







Rupanya Bukit Keluang agak curam.  Terdapat tali sepanjang cerun tetapi masih sukar bagi kami yang pertama kali mendaki.  Ada ketikanya kami terpaksa duduk !!  BERTABAHLAH WAHAI HATI.

Sedikit-sedikit akhirnya kami nampak tangga...fuh lega.   Tetapi tahap kecuraman Bukit Keluang untuk sampai ke tangga tidak berkurang.  Hati lega sesangat bila jejak kaki di atas tangga dan nampak tempat parking.

Tangga Bukit Keluang pun curam.  Kalaulah pendakian tadi bermula dari tangga, rasanya kami hanya naik sampai anak tangga terakhir dan berpatah balik.  Keyakinan untuk memanjat bersama kanak-kanak memang tiada langsung.  Alhamdulillah kami semua selamat tanpa kecederaan.

Kepenatan terubat bila terkena angin pantai dan bermain ombak.  Sampai jumpa lagi.





No comments:

Post a Comment