Tuesday 4 June 2019

Tangisan Wanita

as-salam.

buat mu wanita...memang unik huhuhu.... byeee.......

👸Renungan sepintas lalu. Mengapa WANITA sering menangis?
👸Jawab Allah :
Karena WANITA itu unik.
👸Aku ciptakan ia sebagai makhluk istimewa.
👸AKU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
👸AKU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
👸AKU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
👸AKU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain
menyerah,
👸AKU beri dia naluri utk tetap menyayangi, walau dikhianati oleh pasangannya.
👸Walau disakiti oleh orang yg disayangi.
WANITA makhluk kuat.
👸Tapi jika suatu saat dia menangis, itu karena AKU beri air mata utk membasuh luka batin & memberi kekuatan baru.
🍁WANITA sangatlah istimewa......


 We make a LIVING by WHAT WE GET but we make a LIFE by WHAT WE GIVE
           ...........wise man said


No comments:

Post a Comment