Thursday 22 August 2019

Pulau Rhu : Ready Set GOooo ~ Camping

Pasar Pagi di Kuala Besut
as-salam.

Keluarga kami merancang untuk bercuti di Pulau Rhu, Besut Terengganu.  Percutian berbentuk perkhemahan bersama keluarga ini melibatkan 50 orang ahli iaitu warga emas, orang dewasa, remaja dan kanak-kanak. Persiapan menyertai perkhemahan keluarga tentunya perlu dibuat awal.


Keindahan Pulau Rhu - sunrise dalam jerebu
Antara persiapan yang pertama ialah menentukan tempat dan tarikh, keduanya jumlah penyertaan.  Setelah berbincang, kami menetapkan Pulau Rhu, Besut, Terengganu sebagai lokasi perkhemahan dan tarikhnya pada 20-21 September 2019.  Tarikh ini dipilih memandangkan adanya anak-anak yang menjalani peperiksaan UPSR.  Bila tarikh telah ditetapkan, 50 orang ahli keluarga bersetuju untuk mneyertainya.

Persiapan barang-barang keperluan untuk perkhemahan iaitu khemah, tikar, periuk, cerek, pisau, pinggan, mangkuk, cawan, bekas minuman, selimut, 1 pakaian mandi, 1 pakaian untuk tidur, 1 pakaian untuk balik, sepit baju, tali, buaian, google, pelambung, pam angin, arang, sepit makanan, senduk, sudu, garfu ...... to be continue .... fuhhh banyaknya.

Persiapan makanan seperti ayam bbq 8 ekor, sosej dan lelain makanan sejuk beku yang sesuai, beras, sardin, roti, mee segera, garam, susu, gula, teh, milo, nescafe, sunquick, sirap, air mimunan.....betul ke nak gi berkhemah ni ...

Ketibaan di Pulau Rhu

Persiapan tempahan bot laju 3 buah, tempahan tapak perkhemahan, tempahan khemah, kayak, google jika perlu.

Khemah dan google ada ahli yang bawa sendiri dan ada yang pinjam dengan tapak perkhemahan.  Jadi perlu ditempah dengan betul bagi memastikan semua orang dapat khemah dan enjoy.


We’ll never forget  what’s gone
appreciate what still remains and
look forward to what’s coming next

           .........wise man said



No comments:

Post a Comment