Sunday 5 August 2012

Qiam Bersama Tuanku Sultan Kelantan

Tuanku Sultan Kelantan yg amat kami hormati dan sayangi, jomssss pakat sertai Qiam bersama Tuanku di ISTANA NEGERI KUBANG KERIAN.


Kdg2 Tuanku sendiri menjadi imam solat, menyembelih lembu korban dsbnya.  Moga2 Tuanku terus menjadi contoh terbaik sebagai pemimpin. 

Photo: Aisyah r.a berkata Rasulullah s.a.w bersabda: Jika Allah Menghendaki kebaikan terhadap seseorang Raja, maka diberinya seorang Menteri yang Jujur. Jika lupa diingatkannya, dan jika ingat dibantu. Jika Allah menghendaki Sebaliknya, maka Allah memberi kepadanya Menteri yang tidak jujur, hingga jika lupa tidak iingatkan dan jika ingat tidak dibantu. (HR Abu Dawud)
Petikan kata-kata Tuanku Sultan Kelantan  : "Menukar seruan “Daulat Tuanku” yang lazim digunakan sebelum ini kepada seruan “Allahu Akhbar”. Pada pandangan saya, inilah yang paling sesuai kerana secara tidak langsung siapa yang melafazkannya akan memperolehi pahala. Itulah yang terbaik untuk rakyat saya"

Photo: Sultan yang kami sayangi...Timbalan Yang Dipertuan Agong
Tuanku hanya berselipar tanpa stokin !! Bagi yang tidak mengenali Tuanku Sultan, bila tgk Tuanku berpakaian begini pastinya kita anggap Tuanku seperti insan biasa. Allahu Akhbar, moga seluruh negeri Kelantan dan rakyatnya terus dirahmati Allah. Amin.



No comments:

Post a Comment