Wednesday, 19 September 2012

Wang Kertas Dimakan Anai-anai

salam.

ini entry ke 2 pasal duit yang dimakan anai-anai. sambungan kepada entry yg terdahulu.  Pada entry yang lalu kami telah hantar duit ni ke CIMB untuk dihantar ke bank negara.  Selepas 2 minggu kami bertanya khabar dengan CIMB berkenaan dengan status pemulangan balik oleh bank negara.  Jawapan yang kami terima mendukacitakan apabila CIMB tak dapat nak hantar dan minta kami ambil semula wang tersebut.  So dengan berat hati kami bawa pulang wang sebanyak RM2000 yang dimakan anai-anai.



Fikir punya fikir dan bincang, kami ambil keputusan hantar sendiri ke bank negara.  Dalam kes kami, bank negara yang paling dekat ialah di Terengganu.  So pepagi kami bertolak ke Kuala Terengganu dengan harapan menggunung.  Duit walaupon sikit berharga, nak2 pulak pada orang2 macam kami nih.... rm2000 tu banyak, duit modal nak buat niaga plak tu.


Berbekalkan alamat Bank Negara di Terengganu sebagaimana di bawah, kami mengalas duit RM2000 mengorak langkah ke sana :

Bank Negara Malaysia Kuala Terengganu
Jalan Sultan Mohamad
21100 Kuala Terengganu
Terengganu Darul Iman
Tel: 609-622-0571


Hasilnya ni yang nak kami kongsikan bersama,  sampai di sana setelah diserah dan dinilai, kami dapat semula RM 1800...Alhamdulillah, syukur sangat-sangat pada ALLAH. MMg kami tak sangka dapat balik sebanyak itu. tak sia2 usaha kami menampal wang kertas rm50 kat kertas dan mengharung perjalanan yang jauh ke Kuala Terengganu.

Moral yang dapat dikutip ialah : bila jadi pada korang keaadaan yang sama, usaha lah buat macam kami dan hantar sendiri kat Bank Negara, di mana-mana cawangan yang berdekatan.

(ini ialah kisah RAKAN IsyraQRestHouse, warga IsyraQRestHouse tolonh tampal wang kertas kat kertas putih je - n di belanja makan PIZZA lepas dapat pulangan,  TERIMA KASIH belanja PIZZA !!! )





2 comments:

  1. Syarikat kami Pakar dalam Menyediakan Perkhidmatan Kawalan Serangga Makhluk Perosak Seperti:-

    #Anai - Anai
    #Lipas 
    #Tikus
    #Semut
    #kelawar
    +syarikat yang berpengalaman dan di percayai.
    +mempunyai lesen yang di iktiraf lembaga racun.
    +syarikat mempunyai 2 cawangan.
    +harga berpatutan & boleh runding.
    +kerja yang berkualiti/kemas/puas hati terbaik.
    +jaminan lebih lama dan diberikan sijil jaminan.
    *percuma khidmat nasihat serta sebut harga.

    :-# sedia berhidmat di Kuala Terengganu,Dungun,Paka,Hulu Terengganu,Jerteh,Besut,dll
    #(Kelantan)Bachok,Kota Bharu,dll.

    Berminat 
    Hubungi Saya Segera
    call/sms/whatsapp 011-33437813

    ReplyDelete
  2. Syarikat kami Pakar dalam Menyediakan Perkhidmatan Kawalan Serangga Makhluk Perosak Seperti:-

    #Anai - Anai
    #Lipas 
    #Tikus
    #Semut
    #kelawar
    +syarikat yang berpengalaman dan di percayai.
    +mempunyai lesen yang di iktiraf lembaga racun.
    +syarikat mempunyai 2 cawangan.
    +harga berpatutan & boleh runding.
    +kerja yang berkualiti/kemas/puas hati terbaik.
    +jaminan lebih lama dan diberikan sijil jaminan.
    *percuma khidmat nasihat serta sebut harga.

    :-# sedia berhidmat di Kuala Terengganu,Dungun,Paka,Hulu Terengganu,Jerteh,Besut,dll
    #(Kelantan)Bachok,Kota Bharu,dll.

    Berminat 
    Hubungi Saya Segera
    call/sms/whatsapp 011-33437813

    ReplyDelete