Tuesday 29 October 2013

Popia Basah Penyedap Rasa

salam.

Selak-selak laman blog, terbaca pasal pencarian popia basah ... baru teringat yang akak dah dapat makan popia basah yang sedap ....diringkaskan cerita sebab ceritanya dah lapuk heheheh akak beli (bukan buat ekkk) kat Serdang masa akak pegi kursus di Putrajaya ujung Ogos lepas ... tempatnya tepi Uniten, memang kawasan orang jual pelbagai kueh mueh dan makanan.  Sedap popia basahnya emmm lupa plak bape RM, yang pasti akak beli 2 pack - 1 pack RM5 ke bape tah.  Sori lah ya, memang dah lupa harganya,  sekarang ni mungkin dah naik kan, semua benda dah naik rega katakan.

Mahal ke murah ke tak kisahlah asalkan dapat makan yang terbaik hingga menjilat jari.  Makan sebiji pon dah kenyang emm besar jugalah popianya, isi padat dan ditambah dengan kuah mabeles, terasa masam manis dan pedas serta kriuk-kriuk kekacang.

Bagi korang yang jarang turun ke area Serdang or UNITEN macam akak ni, sesekali turun ke sana bolehlah singgah beli kueh mueh atau makanan lain sebab ada pelbagai pilihan dan sedap-sedap.

No comments:

Post a Comment