Tuesday 27 November 2012

Laporan Guru Muda 1 Malaysia

salam.

Program Guru Muda 1Malaysia dah lama abis, baru sempat anto laporan hehehehe sori le ya.  Ada le beberapa gambo sempat snap time berlegar-legar kat booth gm1m. Pelbagai booth disediakan.
Booth bagi laluan kerjaya sebagai warga pendidik juga disediakan, banyak maklumat dipaparkan kat situ.  Bagi mempromosi inovasi baru, boleh tengok kat booth inovasi.

Ni booth-booth untuk LIKE facebook gm1m.  Ramai gak yang datang like tapi sayang bermasalah dengan talian internet, banyak laptop tak dapat capai.  Dari 30 laptop, hanya beberapa laptop je yang boleh akses.  Dapat gak le like lebih kurang 2800, sekarang dah cecah 2,927 like.

Kalu tengok gambo dah tau dah gerai masak memasak.  Ada pertandingan memasak oleh guru-guru muda zon timur.

Bau masakan menusuk-nusuk hidung .... perut mula lah rase lapor kan hehehe.  Ramai juga peserta yang masuk bertanding, penajanya tentulah Maggi.

Tengok para pengadil ke hulu ke hilir menbuat penilaian macam Pengetua buat spot check, kami plak yang kecut perut hehehehe ... terkenang nostagia masa kat sekolah.

Sebelah booth memasak, ada Geng-geng pembuat wau --- paling femes wau bulan !!!  Boleh ke diorang menahan bau masakan sambil menyisik buluh nak buat wau tu ... Kami yang duk kat booth facebook nih, rase meleleh ayaq liur !!!!

Banyak lagi booth-booth yang tak snap gambo nyer, cam booth Batik yang duk sebelah booth Pembuat Wau.  Siap ada orang mencating batik kat situ, jadi boleh la kalu sesapa nak cuba canting batik.
Nun di tepi bertentangan dengan tempat memasak, Team Wayang Kulit Guru Muda 1Malaysia dari SMK Sering plak duk buat persembahan.  Boleh tahan juga la suara diorang, hehehehe tau je la suara wak dogol camne kan, suara cam orang dulu.

Ada juga booth untuk kesihatan - pemeriksaan kesihatan percuma dan juga booth derma darah.  Tempat pemeriksaan kesihatan penuh sesak dengan pengunjung, begitu juga dengan derma darah, usaha murni ni dapatlah membantu Tabung Darah Negara.
Last sekali, disebabkan dahaga, booth Nestle la yang kami kunjung berulang kali !!!!

Nestle menyediakan minuman Milo dan Nescafe dan makan plak, depa masak mee maggi.  Memang kena beratur la nak minum milo dan nescafe.  Dah last-last pi buat kunjung ke Gerai Nestle tu kami campurkan milo dan nescafe ... dapat le Neslo sejuk huhuhu BEST !!!!

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete