Wednesday 23 January 2013

11 Rabiul Awal

salam.

Hari ni 23 Jan 2013, Rabu kami masih bekerja di pejabat yang sama dengan membuat kerja-kerja rutin harian.       Sesekali membuka laman sosial seperti FB banyak membuka mata dan minda mengenai kenalan-kenalan di sekeliling kita, walau pon telah lama tak bersua muka tetapi setiap berita suka-duka dapat dikongsi bersama.

Menambah beberapa kenalan lama ke geng FB, secara tak langsung dapat mengetahui keadaan rakan-rakan yang telah lama terputus hubungan.  Ada pelbagai kerjaya yang mewarnai kehidupan masing-masing.  Hari ni terjumpa seorang kawan lama yang telah menjadi tuan punya (tokey) bisnes online Edaran Selindah sejak 2005.  emmm tahniah atas kejayaan beliau, moga terus success dan berkembang maju !!!  

Ada rakan sekolah yang telah bergelar Dr (phd) nun di Skudai sana selepas beberapa tahun menyambung pengajian beliau di USA.  Ada juga yang telah bergelar doktor pakar.  Ada yang menjadi usahawan farmasi yang berjaya dengan beberapa cawangan kedai farmasi di Kelantan ni.  Tak kurang juga yang bekerja macam aku di pejabat-pejabat sama ada swasta atau awam atau separuh swasta.  Ada yang telah membuka spa sendiri, ada plak yang buat jualan kek & biskut melalui FB dan pelbagai lagi ... alhamdulillah !!!  Nak tulis semua terlalu banyak.  Sekadar tumpang gembira atas kejayaan kawan-kawan semua.  Insya Allah panjang umur kita akan bertemu lagi.

Esok 24 Jan 2013, Khamis  bersamaan 12 Rabiul Awal - Hari Maulidur Rasul.  Selain hari cuti umum,  boleh lah dijadikan hari untuk mengeratkan lagi silatulrahim antara sesama insan dan hamba Allah di dunia yang sementara.

No comments:

Post a Comment