Tuesday 1 January 2013

Hoho 2013 Dah Muncul

salam.

Selamat tahun baru 2013 semua --- hari ni 1 Jan 2013.  Bila masuk tahun baru orang biasanya akan bercakap pasal azam baru.  emmm bagi kami cam biasa je, hanya meneruskan azam dan semangat yang sedia ada may be ditambah dengan momentum yang lebih lagi (KOT).  Apa-apa lah asalkan ada tekad dan target yang nak dicapai sebab hidup tanpa cita-cita pastinya hambar.

Sesekali menempuh kepahitan dan kepayahan dalam kehidupan seharian harus dianggap sebagai penguat semangat, menjadikan kita lebih gagah dan matang.  Allah telah menjanjikan dugaan di dunia dan Allah juga telah berjanji tidak akan menduga sesuatu yang tidak mampu ditanggung oleh hambaNya.  Oleh itu yakinkan diri kita dengan janji Allah.  Ingatlah bahawa bila kita diduga, dugaan itu pasti akan dapat di atasi.  Yang patut atau wajib kita buat ialah berusaha mengatasinya.  Insya Allah kita akan berjaya.

Sesambil tu mari kite tinjau pasal acara tahun 2013 :
IKF Europa Cup 2013 di Budapest, Hungary yang berlangsung pada (The event takes place from Wednesday-Saturday) Rabu - Sabtu 16 - 19 January 2013.  Ianya acara bagi kali ke 47 (It is the 47th IKF Europa Cup in a row).   Acara yang pertama pada tahun 1965 di England (The first event was in 1965 in England). erkkk tetiba je ada berita antarabangsa.

Meh kite balik ke Malaysia di Pantai Timur ni.  Kita gi Terengganu, kita tengok penyu bertelor.  Nampaknya tahun 2013 ni Tahun Melawat Terengganu, jadi mari kita pakat ramai-ramai gi Terengganu lepas tu singgah plak di Kota Bharu ehehehe ya la mesti promosikan Kelantan sekali, mana boleh tinggal.

Let's get back to Malaysia in Terengganu. 2013 is Visit Terengganu Year, so lets visit Terengganu but don't forget to stop by at Khota Bharu, Kelantan.


Tahun lepas, 2012 adalah tahun melawat Kelantan.  Walau pon kempen tahun melawat Kelantan dah habis, korang masih boleh datang melawat Kelantan.  Acara-acara masih berjalan seperti biasa.  Pasar Siti Khadijah tetap menunggu kedatangan anda semua ...CEWAH.

Akhir sekali disertakan senarai CUTI UMUM NEGERI KELANTAN 2013.

No comments:

Post a Comment