Wednesday 23 January 2013

Amanat Tahun 2013 KSN

salam.

Semalam 22 Jan 2013 telah berlangsung amanat tahun baru 2013 oleh KSN di PICC, Putrajaya.  bagi kami di Chesiti WanKembang ni dapat tonton secara live  streaming menerusi jaringan internet di Dewan Kebudayaan, JKK Negeri Kelantan di Tanjong Chat, Kota Bharu.  Ramai menajwat awam yang hadir ke majlis berkenaan bagi mendengar hasrat hati seorang KSN walau pon hujan turun mencurah-curah.

Majlis yang bermula pada jam 2.00 petang dan berakhir pada pukul 5.00 petang.  Beberapa soalan yang telah dikemukakan oleh wakil penjawat awam yang hadir telah dijawab terus oleh KSN.  Antara isu yang diutarakan adalah mengenai kekurangan kuaters di Putrajaya dan kadar rumah sewa yang tinggi di sana.  Bagi isu ini, KSN akan berbincang dan berusaha untuk menambah kuaters di putrajaya dan mengkaji kembali elaun perumahan yang telah diberikan kepada penjawat awam.

Isu mengenai lantikan atau kenaikan pangkat juga diutarakan.  Berkenaan isu ini, pihak kerajaan juga akan melihat kaedah lain yang bersesuaian bagi menilai prestasi penjawat awam dan memberi kenaikan pangkat.

Mengenai isu pembayaran kenaikan gaji bagi yang telah mencapai gaji maksimum sebagaimana yang dijanjikan dalam bajet 2013, perkara ini akan cuba diselesaikan pada Feb 2013.  Gitu le sedikit sebanyak isu-isu yang sempat masuk dalam memori ku.

Bagi amanat beliau plak, ada dicatat tapi lebih senang korang rujuk terus TEKS UCAPAN KSN. (sebenarnya kami dah tak rajin nak menulis !!!!)


No comments:

Post a Comment