Sunday 6 January 2013

Pantai Sri Tujoh

salam.

Laluan masuk di tepian pantai.  Hanya ada beberapa buah kereta pengunjung di musim tengkujuh.  Gerai peniaga juga baru dipacak ... ada lah dalam dua tiga buah.  Kepada peniaga-peniaga yang gigih mencari sumber pendapatan yang halal .... moga dimurahkan rezeki.

Tasik di sebelah laut yang bergelora.  Di tasik ni ada kawasan pemeliharaan ikan dalam sangkar.  Harap-harap air laut tidak bercampur dengan air tawar/payau di tasik yang boleh menyebabkan kerugian beratus malah beribu ringgit kepada penternak ikan.

Laut China Selatan yang menghempas pantai.  Tidak ada siapa yang berani menghampiri gigi air di pantai Sri tujoh.  Ombak yang bergulung-gulung menghempas pantai menghakis pasir dan menumbangkan pokok-pokok di sepanjang tepian pantai.


Suasana tenang di tepian tasik.  Terasa aman sekali. ternampak pembangunan di seberang tasik.  Ada resort yang boleh di sewa oleh mengunjung dengan pemandangan tasik yang indah.













Pokok-pokok yang dihentam pukulan ombak musim tengkujuh bergulingan di gigi air.  hati-hati jangan sampai ke tepian takot tetiba datang ombak besar dan mengheret ke laut dalam serta tenggelam dalam gulungan ombak.







Suasana tasik yang meluas sejauh mata memandang mengusik memori indah di sanubari ... erkkk dalam hati berbunga-bunga plak.

No comments:

Post a Comment