Thursday 9 May 2013

Amanda Berry : 3 Remaja Yang Hilang 10 Tahun Lepas Dijumpai Selamat

salam.

Pada 6 Mei 2013, dunia dikejutkan dengan penemuan tiga wanita yang hilang berhampiran dengan rumah mereka di Cleveland semasa remaja.  Mereka telah ditemui hanya beberapa batu dari tempat mereka hilang.  3 orang lelaki telah ditangkap berhubung dengan kejadian itu, menurut polis.

Ariel Castro, 52, dan adik-beradik Pedro, 54, dan Onil, 50, ditahan pada hari Isnin, yang disyaki menculik wanita dan mengurung mereka di dalam rumah. Seorang gadis 6 tahun dipercayai anak Berry bersama Ariel Castro juga telah ditemui di sana.

Gina DeJesus, Amanda Berry dan Michelle Knight telah ditemui masih hidup lapor Polis Cleveland. Ketiga-tiga wanita boleh bercakap dan "kelihatan OK," menurut satu kenyataan dari Polis Cleveland di Twitter.



Polis berkata bahawa seorang lelaki Hispanik berumur 52 tahun telah ditahan berikutan kejadian ini.

Berry hilang semasa berumur 16 tahun pada 21 April, 2003, sehari sebelum ulang tahun ke-17 beliau. Beliau telah menelefonkan kepada kakaknya yang dia akan balik ke rumah menaiki kereta (seorang lelaki telah menawarkan diri untuk menghantarnya pulang) dari tempat kerja beliau di Burger King, lapor The Associated Press. Kira-kira setahun kemudian, DeJesus, yang pada masa itu 14 tahun, hilang dalam perjalanan pulang dari sekolah.


Knight, yang berumur 21 tahun pada masa dia hilang, kali terakhir dilihat meninggalkan rumah sepupunya pada 23 Ogos 2002.



Datuk Bandar Cleveland Frank G. Jackson bertindak dengan cepat terhadap berita penemuan wanita tersebut.

"Saya bersyukur kerana Amanda Berry, Gina DeJesus dan Michelle Knight telah ditemui masih hidup," kata Jackson. "Kami mempunyai banyak soalan yang tidak terjawab mengenai kes ini dan siasatan akan berterusan .... saya bersyukur kerana ketiga-tiga wanita muda yang ditemui dan hidup."




bersambung ......

No comments:

Post a Comment