Thursday 9 May 2013

Amanda Barry : Rahsia Rumah Cleveland

salam.

Rumah Cleveland di mana tiga wanita yang didakwa ditahan selama hampir satu dekad mempunyai tali, rantai dan padlocked di pintu, polis berkata.


"Mereka terikat," Ketua Polis Cleveland, Michael McGrath memberitahu NBC Today Show. McGrath berkata Knight, kini 32, Amanda Berry, 27, dan Gina DeJesus, 23 telah diikat dengan rantai dan tali, dan dibenarkan ke luar hanya "sekali-sekala." Mereka telah ditemui di rumah tersebut pada hari Isnin 6 Mei 2013.

Ariel Castro
Gambar yang diperolehi oleh Daily Mail London dari anak suspek Ariel Castro iaitu Anthony yang menunjukkan padlocked pintu yang membawa kepada tingkat bawah tanah, loteng dan garaj. Dalam satu gambar dari tahun 2001, Ariel Castro dilihat berdiri di dapur di hadapan salah satu pintu padlocked. Knight hilang pada tahun sebelumnya.

Anaknya, Anthony Castro, berkata dalam satu temu bual dengan akhbar Daily Mail London bahawa dia kini bercakap dengan bapanya hanya beberapa kali setahun dan jarang melawat rumahnya. Beliau berkata pada lawatan terakhir, dua minggu lalu, bapanya tidak akan membiarkan dia sendirian di dalam rumahnya.

"Rumah itu sentiasa dikunci," kata beliau. "Ada tempat-tempat yang kita tidak boleh pergi. Ada kunci di ruangan bawah tanah. Kunci di loteng. Kunci di garaj."

Anthony Castro, sekarang menetap di Columbus, juga menulis satu artikel bagi akhbar komuniti di Cleveland tentang kehilangan Gina DeJesus hanya beberapa minggu selepas dia hilang, semasa itu dia seorang pelajar kewartawanan di kolejnya.

"Saya menulis tentang penculikan ini hampir 10 tahun yang lalu - sukat untuk percaya bahawa ia kini begitu dekat dengan keluarga saya - sukar untuk digambarkan dengan kata-kata," katanya kepada akhbar The Plain Dealer.

Semua orang di kejiranan itu kenal Ariel Castro.

Jiran berkata Ariel bermain gitar bass dalam salsa dan band merengue dan suka membawa anak-anak jirannya menunggang motosikalnya.

Tito DeJesus, pakcik kepada Gina DeJesus, bermain dalam kumpulan kugiran yang sama dengan Castro sejak 20 tahun yang lalu. Dia pernah melawat rumah Castro tetapi tidak perasan apa-apa yang luar biasa.


bersambung ......


No comments:

Post a Comment