Thursday 9 May 2013

Amanda Berry : Ramalan Psikik Yang Salah

Sylvia Browne seorang psikik dan Amanda Berry
salam.

Setahun selepas Amanda Berry hilang di Cleveland, ibunya muncul di "The Montel Williams Show" untuk bercakap dengan psikik tentang apa yang berlaku kepada anak perempuannya.


Sylvia Browne seorang psikik, telah membuat kerjaya bacaan psikik melalui televisyen, memberitahu Louwanna Miller pada episod tahun 2004 meramalkan bahawa anaknya telah mati, menyebabkan Miller menitiskan air mata di set penggambaran itu.



"Dia tidak hidup lagi, anak perempuan awak bukan jenis yang tidak menelefon." Browne memberitahu Miller di TV Show.

Miller memberitahu akhbar itu bahawa beliau percaya "98 %" apa Browne memberitahunya. Miller meninggal dunia setahun kemudian akibat masalah jantung.



Pada Isnin, Berry ditemui masih hidup selepas dia dapat melepaskan diri dari sebuah rumah di Cleveland di mana dia berkata, dia telah dikurung sedekad yang lalu.


Browne tidak menjawab panggilan telefon bila diminta komen mengenai penemuan Amanda hari ini oleh ABC News. The Montel Williams Show, melalui Sindikator CBS, juga tidak membalas panggilan untuk mendapatkan komen. TV Show ini tidak lagi menyiarkan episod baru.

Amanda Berry bersama kakaknya dan anaknya 6 tahun (hasil hubungan dengan suspek)
Ia bukan kali pertama Browne, dan psikik lain, telah dikritik kerana penglibatan mereka dalam kes-kes penguatkuasaan undang-undang.

Pada tahun 2003, Browne memberitahu kepada ibu bapa seorang remaja yang hilang bernama Shawn Hornbeck bahawa anak mereka telah mati, dan badannya boleh didapati di tempat berhampiran "dua batu-batu bergerigi," menurut firasat beliau.

Hampir empat tahun kemudian, Hornbeck ditemui hidup, dan Browne telah dikritik secara meluas dalam media kerana menambah kesedihan keluarga Hornbecks.

Sebuah laman web yang dipanggil "Stop Sylvia Browne," khusus untuk mengkatalogkan kegagalan seperti psikik Browne dalam membuat ramalan, muncul pada tahun 2006.




bersambung ......

No comments:

Post a Comment